Toimitusehdot
Porvoon Mikrokulma Oy 0683430-5 (jäljempänä verkkokauppa/myyjä) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Verkkokaupan yhteystiedot
Sähköposti: verkkokauppa@mikrokulma.fi
Puhelin: 040 5195440
Postiosoite: Loviisantie 8, 06150 Porvoo
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikkimaksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle. MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa. Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/ Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4) Sähköposti: helpdesk@vismapay.com Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16) Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Toimitus
Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.
Mikäli olet tilannut ostoksesi esim. noutona Kotkan liikkeeseen ja saldoa löytyy Porvoossa niin toimitusaika Porvoosta Kotkaan on n.1-2 arkipäivää.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.
Palautukset
Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.
Pakkaa tuote ja kaikki siihen kuuluvat osat huolellisesti. Käytä mieluiten pakkausta, jossa tuote on lähetetty sinulle.
Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Porvoon Mikrokulman verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Tällaisesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.
Vie palautus postin toimipisteeseen asiakaspalautuksena ja mainitse lähetyksen mukana tulleessa palautusohjeessa mainittu kuljetussopimustunnus. Tunnuksella lähetys ohjautuu vastaanottajan maksettavaksi, palautuskulu peritään sinulta hyvityksen yhteydessä.
Säilytä palautuksesta saatu kuitti. Tavaran lähetys on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.
Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot
Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.
Tarvittaessa myyjällä on oikeus perua kauppa.
Valitettavasti joskus tapahtuu, että onnistut tilaamaan sellaisia tuotteita, jossa on ollut teknisestä häiriöstä, varastosaldo on ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty.
Vaikka verkkokauppa näyttääkin tuotetta löytyvän varastosta.
Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaisesti.
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa etäkaupassa tekemänsä tilaus tai osan siitä 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on erikseen etukäteen ilmoitettava palautuksesta/peruutuksesta myyjälle. Pelkkä tavaran takaisin lähettäminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen ei riitä peruutukseksi. Tavaran palautus on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.
Asiakkaalle hyvitetään tuotteen hinta ja alkuperäiset toimituskulut, joista on vähennetty tuotteen palauttamisesta aiheutuvat toimituskulut.
Tuotteen hinta palautetaan täysimääräisenä, mikäli tuote on edelleen täysin myyntikuntoinen. Jos mahdollista, tuote tulee olla alkuperäispakkauksessaan. Käytetyn tuotteen hyvityksestä myyjällä on oikeus vähentää sen arvonalennusta vastaava summa. Alla tarkemmat ohjeet palautustoimenpiteistä.
Verkkokauppa ei palauta tilauksen lähettämisestä syntyneitä alkuperäisiä toimituskuluja, sen sijaan palautuslähetyksen voi jättää maksutta postin toimipaikkoihin tai siihen postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu. Tuotteen voi palauttaa maksutta myös tilausvahvistuksessa ilmenevän myyjän myymälään.
Mikäli tuotteessa on reklamoitavaa, pyydämme ottamaan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun.
Takuu
Takuu koskee tuotteessa takuuaikana ilmeneviä aine- ja valmistusvirheitä.
Takuun voimassaoloaikana myyjä sitoutuu valintansa mukaan korjaamaan, vaihtamaan tai hyvittämään tuotteet, joissa tarkastuksessa todetaan tuotteen käyttökelpoisuutta oleellisesti heikentäviä valmistus- tai ainevirheitä. Tuotteen tai osan vaihtaminen uuteen takuun voimassaoloaikana ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa. Takuun perusteella suoritetaan veloituksetta takuuaikana todetun takuunalaisen vian korjaus normaalina työaikana myyjän huoltokorjaamossa tai myyjän valtuuttamassa huoltoliikkeessä.
Takuun perusteella ei korvata vikoja, jotka ovat syntyneet:
normaalista kulumisesta
huollon laiminlyönnin seurauksena
virheellisestä asennuksesta
virheellisestä ja huolimattomasta käytöstä
valmistajan suositusten vastaisesta käytöstä
vesivauriosta
väärästä säilytyksestä
muista ulkopuolisista tuotteeseen vahingollisesti vaikuttavista tekijöistä
kilpailukäytössä
takuu ei korvaa vaurioituneen osan aiheuttamia korjaus- tms. välillisiä kustannuksia
Tuotteen myyjäliike täyttää tuotteesta takuuanomuslomakkeen, johon tarvitaan asiakkaalta seuraavat tiedot:
vaurion ilmenemispäivä
lyhyt kuvaus viasta ja ilmenemistilanteesta
takuutodistus tai ostokuitti
henkilö, jolta saa tarvittaessa lisätietoa